miercuri, 25 septembrie 2013

SARMALUTE

                                                               
                                     

                             

Sunt foarte muuuulte retete de sarmalute, dar eu fac aceasta reteta de cand ma stiu....

Avem nevoie de :
-1 kg pulpa de porc tocata
-200 gr orez
-5-6 cepe
-100 ml ulei
-1 lg zdravana de pasta de ardei rosu
-5-6 lg faina de malai
-1 lg vegeta
-1 ou
-1 rosie 
-300 gr suc de rosii
-piper, sare
-cimbru si marar
-2-3 verze + sare+ sare de lamaie , pentru oparit varza


Si ne apucam de treaba, dragii mei...scoatem coceanul de la varza si o oparim in apa in care punem sare si sare de lamaie.
Curatam ceapa si o tocam . Intr-o cratita punem uleiul la incins si calim putin ceapa. Adaugam orezul spalat bine, bine si mai lasam cca 4-5 min. Rosia o decojim, o taiem cubulete mici si o fierbem separat cateva min. O adaugam la ceapa cu orez, luam cratita de pe foc , mestecam bine, bine si adaugam celelalte ingrediente, sarea, vegeta, piperul, cimbrul, oul, pasta de ardei, faina de malai, sucul de rosii si la urma carnea.
Curatam frunzele de varza pana cand compozitia se odihneste putin.
Invartim sarmalutele si le asezam in oala. Acum depinde fiecare ce oala are, eu am una de lut in care fac sarmalute si o dau la cuptor...



...aaaa sa nu uitati...cateva felii de ciolan dezosat....nu pot lipsi !!!! ...


Eu zic sa incercati si reteta mea, poate, poate o sa va placa...POFTA BUNA !!!!!!






2 comentarii:

  1. asta cu malaiu' n-o stiam...care-i treaba cu el? :)
    acum am vz ca e varza dulce, cam asa fac si eu...si m-a invatat mama sa pun cu cateva zile inainte o varza mica tocata cu sare si marat uscat la acrit intr-un borcan(la geam)...si mestec in ea zlnic. Mi-a placut!
    vasul tau e tare bun!

    RăspundețiȘtergere