duminică, 19 ianuarie 2014

Tort cu mere intregi si frisca



Pot sa va spun doar ca este de-li-cios...bine ca ...in momentul in care am pregatit tava in care l-am copt...aveam capul de  " forma tavii "...nu m-am gandit ca nu am un platou adecvat acestei marimi...dar ce mai...gustul conteaza...data viitoare o sa ii fac o alta prezentare...

Ingrediente:

-5 oua
-10 lg zahar pudra
-10 lg faina
-5 lg iaurt
-un praf de sare

-16 mere mai mici
-scortisoara
-2 lg de zahar

-600 ml frisca naturala
-zahar dupa gust ( eu am folosit cca 100 gr )

-cca 50 gr unt pt uns tava

Dragilor, procedura e una cat se poate de simpla: curatam merele si scoatem cotorul , dar incercam sa mentinem merele intregi.Tapetam tava cu hartie de copt si o ungem cu unt. Asezam merele in tava , presaram scortisoara si cele 2 lg de zahar peste mere.Tava mea are 23/23 cm, dar se poate face si in tava rotunda sau de care avem, doar ca atunci probabil ca ne trebuie mai multe mere...ideea e ca prima data punem merele necuratate in tava sa vedem de cate avem nevoie.


Incalzim cuptorul. 
Mixam bine albusurile cu zaharul si galbenusurile cu iaurtul. Treptat adaugam faina cernuta si sarea. Turnam copozitia peste mere si dam tava la cuptior pt cca 25-30 min. Cel mai indicat este sa facem testul scobitoarea, este cel mai sigur.


Lasam la racit blatul in tava si cand este aproape rece il turnam pe un platou invers. Bine ca eu...sunt eu...ma repet ca ...nu m-am gandit ca nu am un platou patrat asa mare si mi-am luat-o...

Mixam bine frisca naturala, adaugam treptat zahar pudra dupa gust si invelim tortul in frisca.Ornam dupa imaginatia fiecaruia...


...credeti ca a contat platoul ???? ...nuuuu, este un deliciu !!!!!!

Pofta buna !!!!








Un comentariu: