duminică, 2 iunie 2013

TORT CU CREMA DE VANILIE SI FRUCTE

Un desert fin si cu o aroma deosebita...
blat 1:
-6 albusuri
-6 lg zahar
-2 lg de faina
-160 gr nuca macinata

blat 2 :
-6 oua
-6 lg iaurt
-10 lg faina
-10 lg  zahar
-2 lgt praf de copt

crema:
-cele 6 galbenusuri
-150 gr zahar
-200 ml lapte
-3 lg faina
-1 pac unt
-vanilie ( eu am pus 1 fiola )

-250 ml frisca naturala+ 5-6 lg zahar pudra+ 1 plic intaritor pt frisca +2 plicuri zahar vanilat ( sau frisca vegetala )
-300 gr fructe ( capsuni, coacaze, cirese, fragute )
-250 ml suc de fructe + 1 plic Tort-Gelee 

Mixam cele 6 albusuri cu zaharul, adaugam nuca macinata si cele doua lg de faina, turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptor pt cca 20 min.
Al doilea blat se face la fel   mixam albusurile cu 1/2 din cantitatea de zahar, galbenusurile cu zaharul ramas si iaurtul, turnam galbenusurile peste albusuri si adugam faina in care am pus praful de copt.Tapetam tava cu hartie de copt turnam compozitia si dam tava la cuptor pt cca 25 min.Eu coc toate blaturile la treapta 3 a cuptorului..
.

Crema se face rapid...
La rece, punem intr-un bol 200 ml lapte, adaugam cele 3 lg de faina si mestecam bine. Cele 6 galbenusuri le mixam bine cu zaharul. Impreunam laptele cu galbenusurile si le punem intr-o cratita la fiert, mestecand energic, sa nu se prinda crema.Spre sfarsit adaugam vanilia. Cand devine mai groasa, oprim focul si lasam crema la racit. Mixam untul cu grija sa nu se taie, adaugam pe rand crema cu galbenusuri. Aceasta crema trebuie sa se faca rapid. Trebuie sa iasa pufoasa...




Si incepem montarea :
-punem blatul cu nuca, peste el crema de vanile, al doilea blat, peste el crema de vanile, fructe, eu am facut-o cu cirese si capsuni, dar se poate face cu fructe mai acrisoare cum ar fi visine, coacaze, fragute....
-peste fructe turnam gelatina  ( gelatina se face conform instructiunilor de pe plic, adica in 250 gr suc de fructe sau apa cu zahar se dizolva plicul de tort-gelee, se fierbe putin si se toarna peste fructe )
-peste gelatina se pune frisca batuta si se orneaza







Este un desert minunat...
Pofta buna dragii mei !!!



Se poate face si tort care este ...mega buuun...

...se poate orna dupa bunul plac...








Pofta buna !!!




5 comentarii:

  1. e atat e frumoasa si delicata! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. buna Iulia!
    sunt noua ta fan!
    imi plac mult ducliurile tale, imi place compozitia lor si cum le infrumusetezi, foarte bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Ma bucur mult Vica !!! Doar ca timpul nu imi permite sa postez atat cat as vrea eu !!!! Pup !!!

      Ștergere