joi, 30 mai 2013

Gogosi

Chiar daca nu sunt asa sanatoase...in cantitati mari...din cand in cand mai sarim peste diete si savuram o portie de gogosi...
Am facut cateva si umplute...ca trebuie sa multumesti pe toti membrii familiei, nu ???
-500 gr faina
-25 gr drojdie proaspata
-2 galbenusuri
-350 gr lapte
-50 gr ulei
-coaja rasa de la o lamaie mai mica
-3 lg zahar
-un praf de sare
-ulei pentru prajit
Punem faina cernuta intr-un bol, facem in mijloc o gropita, turnam drojdia amestecata cu 1 lgt de zahar si lapte caldut. In restul de lapte care a ramas, adaugam galbenusurile, sarea , zaharul si coaja de lamaie. Cand drojdia si-a dublat volumul, adaugam laptele cu celelalte ingrediente si incepem sa framantam. La urma adaugam treptat uleiul. Acopeim bolul cu un prosop curat si il lasam la dospit.
Cand aluatul si-a dublat volumul. il impartim in doua trei parti si incepem sa modelam gogoselele cu o forma rotunda.
Daca doriti sa faceti si umplute, se pot umple cu gem sau nutella...eu am facut cu capsuni. Am presarat putin zahar peste capsuni, le-am lasat cam o ora si am pus in gogosi, taiate felii.
Pentru cele umplute se intinde foaia de aluat mai subtire, se pune in mijloc gemul sau ce dorim. se ung marginile cu putin lapte, se pune cealalta parte de aluat deasupra.
Dupa ce am modelat tot aluatul lasam la dospit gogosile inca 30 min pe masa de lucru.
Le coacem in baie de ulei si le scoatem pe platou pe servetele pentru a se absoarbe surplusul de ulei.
Deasupra se pudreaza cu zahar si...
...pofta buna , insa...
...la cat sunt de bune...nu exagerati...!!!  ::::::))))))

2 comentarii:

  1. o sa incerc si eu reteta ta...imi place mult cum arata ;) eu de obicei fac aia de la krapfen...asa m-am obisnuit si stii cum e cand iti intri in mana cu ceva :) foarte faine si cele umplute!

    RăspundețiȘtergere
  2. asa e, tot asa fac si eu...cand imi place o reteta o toooot tin o perioada cu ea...:)

    RăspundețiȘtergere